Dato
Kunde
Statens Vegvesen

Bilbeltekampanje 2008

    For andre år på rad har Klapp fått æren av å lage webløsningen til bilbeltekampanjen for Statens Vegvesen, i samarbeid med Grey.

    Den årlige holdningskampanjen tok i 2008 form som en fotokonkurranse der vi inviterte deltakere til å ta de nye bildene til boardskampanjen for bruk av bilbelte. Når en deltaker sendte inn bidrag via MMS eller kampanjens nettsted ble dette vurdert av en redaktør, og innen få minutter var bildet tilgjengelig på nettsidene. Innsendte bilder ble også vist fortløpende i bannerannonsene, så deltakeren kunne se seg selv på forsiden av landets store nettaviser rett etter innsending. Det var mulig å stemme på innsendte bilder rett i bannerannonsene og på nettsidene.

    Det har vært en overveldende respons på kampanjen:
    2.800 påmeldte foto i perioden 11-22. april 2008.
    180.000 avlagte stemmer 11-24. april 2008.